ستاره های امروز – اما استون – من از اضطراب هایم قوی‌تر هستم

در شش سالگی در فیلم موزیکال « کبابی برای پرکی نیست » ایفای نقش می‌کند . در 11 سالگی برای اولین بار روی صحنه می‌رود و در 16 سالگی به مدت دو سال به طور حرفه‌ای بازیگری تئاتر را دنبال می‌کند . حضور در فیلم‌هایی چون « خیلی بد »، « سرزمین زامبی‌ها » و « خدمتکاران » توجه رسانه‌ها را به او جلب می‌کند . بازی در فیلم « مرد پرنده ای » برترین فیلم سال 2014 نام او را بیش از پیش مطرح می‌کند و سرانجام در 89 مین دوره جوایز اسکار برای بازی در فیلم لالا لند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن می‌شود .

اما استون ششم نوامبر سال 1988 در شهر اسکارتردیل واقع در ایالت آریزونای امریکا به دنیا آمد . مادر او زنی خانه دار و پدر او جف استون یک پیمانکار بود . اما در نوجوانی بازی در تئاتر را آغاز کرد . در نمایش‌هایی چون شاهزاده و دریا، سیندرلا، جادویی، تایتانیک، آلیس در سرزمین عجایب و… ایفای نقش کرد . پس از دو سال بازی حرفه ای در تئاتر در سال 2004 او توانست با سخت‌کوشی نقش لائوری پارتریچ را در سریال تلویزیونی «در جستجوی خانواده جدید پارتریچ » به دست آورد . اما متاسفانه از این سریال فقط قسمت اول آن پخش شد . در سال 2007 استون یک نقش مهم در یکی از سریال‌های شبکه فاکس به اسم « رانندگی » به دست آورد که ادامه این سریال هم پس از شش قسمت متوقف شد .

استون پس از حضورهایی کوتاه و کوچک در چند سریال تلویزیونی اولین حضور سینمایی خود را در سال 2007 در فیلم « بسیار بد » تجربه کرد . وی با بازی در فیلم « زامبی‌ها » در سال 2009 به یک ستاره تبدیل شد .

اما استون در 3 فیلم در سال 2009 بازی می‌کند که یکی از آنها روبروی مک کاناهی ، جنیفر گارنر و مایکل داگلاس در فیلمی ساخته‌ی مارک واترز و به نام « اشباح دوستان گذشته » بود . داستان آن نوعی اقتباس از رمان مشهور و کلاسیک سال 1843 چارلز دیکنز به نام « یک عشق کریسمسی » بود . هم چنین او در این سال در کمدی – درام « مرد کاغذی » هم حضور یافت .

 در سال 2011 اما استون در فیلمی Easy A نقش دختر دبیرستانی را بازی می‌کند . اما برای بازی در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم های موزیکال و کمدی شد و هم چنین جایزه بافتا بهترین بازیگر نورس سال را دریافت کرد .

«خدمتکاران » دیگر فیلم مطرح اما استون در سال 2011 است . داستان این فیلم در شهر جکسون ایالت می سی سی پی در سال 1960 می‌گذرد . اما نقش اجینا اسکیتر را بازی می‌کند . نویسنده ای بی باک که با نوشتن رمانی در باره زندگی ظالمانه سیاهپوستان دشمنی تمام همشهری‌های خود را بر می‌انگیزد . او در این فیلم با تسلط کامل به لهجه جنوبی صحبت می‌کند .

زوج موفق هنری

اما استون و رایان گاسلینگ تاکنون در سه فیلم با هم همبازی بوده‌اند . فیلم‌های « عشق دیوانه وار احمقانه »، « جوخه گانگستر » و « لالالند » . جوخه گانگستر محصول سال 2013 یک کار دلهره آور بود که اتفاقاتش در دهه 1940 در شهر لس آنجلس می‌گذرد . زوج استون و رایان گاسلینگ در این فیلم توسط او. اسکات منتقد مشهور روزنامه نیویورک تایمز یک زوج موفق هنری نام گرفت .

لالالند یکی از 10 فیلم برتر سال 2016 نخستین فیلم در تاریخ سینما است که توانست 7 جایزه گلدن گلوب را از آن خود کند .دو بازیگر اصلی آن رایان گاسلینگ و اما استون هر یک در بخش بهترین بازیگر زن و مرد موفق به کسب جایزه شدند . لالالند ضمن نامزد شدن برای جوایز متعدد شماری از آنها را به دست آورد که مهم ترین آنها جایزه اسکار برترین بازیگر زن است که به اما استون تعلق گرفت . استون می‌دانست که همبازی شدن او با رایان گاسلینگ در لالالند سهم قابل توجهی در برنده شدن او در اسکار دارد و به واقع با همت و مشارکت این همبازی به اوج رسیده است . با گذاشتن پستی در ایستناگرام خود رسما از وی تشکر کرد .

داستان فیلم لالالند در باره دختری به نام میا است که یک بازیگر جوان است که منتظر است تا یک موقعیت بزرگ نصیبش شود و تبدیل به ستاره ای دست نیافتنی در هالیوود شود . میا در مسیر رسیدن به موفقیتش با یک نوازنده پیانو به نام سباستین ( رایان گاسلینگ ) آشنا می‌شود که آرزو دارد تا کلوپ هنرمندان شخصی خودش را بازگشایی نماید و بتواند معنای حقیقی هنر را در آن به نمایش بگذارد . آشنایی میا و سیاستین منجر به ایجاد عشقی رویایی میان آنها می‌شود و..

لالالند در برگیرنده لحظات هیجان انگیز و شکوهمندی از زندگی است . تماشای عشق میا و سباستین یکی از جذاب‌ترین تجربه های سینمایی سال‌های اخیر به شمار می‌رود . رایان گاسلینگ و اما استون بهترین بازی‌های دوران بازیگری خود را در لالالند به معرض نمایش گذاشتند . گاسلینگ با مجموعه ای از آثار مستقل خوش ساخت در سینما شناخته می‌شود و داستان عاشقانه او در « دفترچه » طرفداران بسیاری به خود جلب کرده بود . این بار در لالالند در نقش یک پیانیست عاشق‌تر از هر دلداده دیگری است .

بازیگری و روزنامه نگاری مانند هم هستند

اما استون قبل از آن که بازیگر معروفی شود کار های متفاوتی را تجربه کرده است . استون در یک خبرنامه آنلاین به نام نپتون برای دختران نوجوان مطلب می‌نوشت . وی هم چنین اظهار داشت که اگر بازیگر نمی‌شد به روزنامه نگاری می‌پرداخت . زیرا او فکر می‌کند که بازیگری و روزنامه نگاری مانند هم هستند . از این نظر که شما در چشم مردم نگاه می‌کنید و زندگی آنها را به نقد می‌کشید .

اما استون در دوران کودکی از اضطراب و ترس مفرط رنج می‌برد و این تجربه تلخ باعث شد که بعد ها کتابی در این مورد با عنوان « من از اضطراب هایم قوی‌تر هستم » بنویسد . اولین شغل اما برای کسب درآمد پختن غذا برای سگ‌ها در آشپزخانه مخصوص این کار بود .

اما استون پردرآمدترین بازیگر زن جهان

اما استون در فهرست پردرآمدترین بازیگر زن سینمای جهان بالاتر از چهره‌های مشهوری چون جنیفر لارنس و جنیفر انیستون قرار گرفت . بازیگر 29 ساله تنها در دوازده ماه گذشته بیش از 26 میلیون دلار درآمد داشت که بخش عمده آن از بازی در فیلم لالالند به دست آمد . لالالند در جهان بیش از 4450 میلیون دلار فروش داشت . استون چندی پیش در اعتراض به شکاف دستمزد میان زنان و مردان سخن گفته و اعلام کرده بود که برخی از بازیگران مرد برای رسیدن برابری با او کم‌تر دستمزد گرفته‌اند .

به فاصله کم‌تر از دو سال « لالالند» سرنوشت استون را عوض کرده و او را به مطرح ترین بازیگر زن جهان تبدیل کرده است . زنی که قطعا خواهد کوشید با نقش‌های بعدی اش این ایام را استمرار بخشد .

  • اما استون در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن جهان بالاتر از چهره‌های مشهوری چون جنیفر لارنس و جنیفر انیستون قرار گرفت .
  • بازیگر 29 ساله تنها در دوازده ماه گذشته بیش از 26 میلیون دلار درآمد داشت .
  • اما استون اظهار داشت که اگر بازیگر نمی‌شد به روزنامه نگاری می‌پرداخت .
  • اما استون در یک خبرنامه آنلاین به نام نپتون برای دختران نوجوان مطلب می‌نوشت .

روفیا تیرگری

کارشناس تئاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا