ستاره­‌های امروز – آنابل والیس

 آنابل والیس – بانوی فیلم­های تاریخی و عاشقانه

آنابل والیس بازیگر بریتانیایی 25 سپتامبر 1984 در آکسفورد به دنیا آمد و بیشتر دوران کودکی­اش را در پرتغال گذراند. آنابل پس از تحصیل در رشته نمایش وارد حرفه بازیگری شد و با ایفای نقش جین سیمور در سریال « تودورها» به شهرت رسید.

« تودورها» عنوان سریالی تاریخی است که بر اساس دوران حکمرانی هنری هشتم پادشاه بریتانیا در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است و مجموعه­ای از وقایع سیاسی ­- تاریخی این دوران اروپا و بریتانیا و روابط پشت پرده دربار سلطنتی و روابط عاشقانه هنری هشتم را شامل می­شود.

پخش این مجموعه از بی بی سی در تاریخ 1 آوریل 2007 آغاز شد و تا 20 ژوئن 2007 ادامه پیدا کرد.

آنابل والیس در سال 2010 بازیگر نقش اول فیلم « W.E » به کارگردانی مدونا بود. این فیلم داستان عشق ادوارد هشتم و والیس سیمپسون را به تصویر می­کشد. ادوارد هشتم پادشاه انگلستان به خاطر ازدواج با یک بانوی مطلقه امریکایی به نام والیس سیمپسون تاج و تخت را رها می­کند و برادر کوچکترش جورج ششم پدر ملکه الیزابت دوم، در ماه مه 1937 بعد از کناره­گیری برادرش ادوارد از سلطنت، پادشاه انگلستان می­شود.

والیس در سال 2011 نقش کوچکی در فیلم « مردان ایکس درجه اول» بازی می­کند. او هم چنین در این سال در سریال « پیکی بلاندرز» ساخته بی بی سی ایفای نقش می­کند.

سریال پیکی بلاندرز در رابطه با یک خانواده انگلیسی به نام شلبی است. داستان از جایی شروع می­شود که تامی به همراه برادران خود پس از پایان جنگ جهانی دوم به خانه باز می­گردد. تامی تصمیم به کنترل شهر برمینگهام می­گیرد اما پس از مدتی به دلیل جاه طلبی، قصد گسترش کسب و کارش را دارد و هر کسی که سر راهش قرار بگیرد را نابود می­کند. به طور کلی تمام اعضای خانواده شلبی یعنی اعضای گروه پیکی بلاندرز در تکاپوی نگه داشتن اسم و رسم خانواده هستند و برادر اول خانواده یعنی آرتور شلبی به ظاهر رییس خانواده است اما مغز اصلی خانواده و تصمیم گیرنده اصلی، تامی شلبی است. آنابل در این مجموعه تلویزیونی در کنار کیلین مورفی نقش آفرینی می­کند.

فیلم سینمایی « مومیایی» محصول سال 2017 از جمله فیلم­هایی است که آنابل والیس در کنار تام کروز ایفای نقش کرده است. فیلم داستان تیلر کالت از ماموران ناوی سیا را روایت می­کند که در ماموریتش در بیابان­های عراق برای یافتن گروهی از تروریست­ها مجبور می­شود خود را پنهان کند.

« گرگم به هوا» محصول 2018 از دیگر فیلم­های مطرح آنابل والیس است. فیلم بر مبنای ماجرایی که در وال استریت ژورنال نوشته شده، ساخته شده است. داستان فیلم در باره 10 همکلاسی مدرسه است که حالا هر کدام 40 سال سن دارند و یک ماه از سال « گرگم به هوا» بازی می­کنند.

آنابل والیس از نوادگان ماری لوید خواننده مطرح انگلیسی از طریق خانواده پدری است. نسبتی هم با ریچارد هریس بازیگر دارد و او عموی مادری والیس می­باشد.

این بازیگر که به دو زبان انگلیسی و پرتغالی مسلط است، با زبان فرانسوی و اسپانیایی نیز آشنایی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا